skogsmullarna

Alla inlägg under februari 2014

Av Nina och Sofia - 26 februari 2014 20:21


Här ekar det tomt.. Vore jätte snällt om någon ville dela med sig av vad NI vill läsa här på bloggen! Har BLOGGTORKAFROMHELL!


Kicka igång mig!!!

 

Av Nina och Sofia - 24 februari 2014 20:20

Ett mål att bocka av! Idag red jag och Mimmi bort till skogen vid bäcks kyrka. Jag har länge velat dit men inte riktigt vågat, men idag så, helt på impuls! :-) även om Mimmi kikade på en del saker så gick det ändå helt kanon och jag är väldigt nöjd med henne!

Av Nina och Sofia - 23 februari 2014 16:01


Igår longerade jag Totto utanför stallet. Där är det riktigt stort grus, och även den enda platsen där det går att longera då det är så surt överallt. Med sina joggingskor runtom så gick det toppen att lingera på detta grus! Det enda som va svårt det va att se hur stor volten kunde vara då det va så mörkt och lite svårt att uppfatta vart volten kunde vara.

Skönt med heltäckande skor i alla fall, för annars hade det inte gått att vara där och longera.


 

Skitiga ben tyvärr.. :( Hagarna är INTE treviga nu! Dock så klarar han leran bra ändå, utan mugg och utan skav då jag inte använder dessa skor ofta, faktiskt första gången för i år.
  

Av Nina och Sofia - 22 februari 2014 15:56


Mina små hjärtegull:

       

 

 

Av Nina och Sofia - 22 februari 2014 10:28


På måndag kommer mitt kaninpaket. :) Ska bli kul att se hur buren/burarna ser ut i verkligheten!


Snart kommer syster, Alva och Ture. Dom va sugna på att kika på kaninbebisarna. Sen får vi väl se om dom

kanske vill hälsa på hästarna med, det brukar dom vilja i alla fall. ;)


Vädret är väl sådär idag, men senare blir det ridning ändå, om det inte börjar ösregna förstås.. Håller tummarna för uppehåll. Båda hästarna är säkert sugna på att komma ut lite tror jag allt!


Längtar tills man kan ta lite vårbilder med hästarna. Plus att jag är sugen på att få lite bilder på mig och hästarna ihop. Efter att ha letat bilder till "headern" insåg jag att jag inte har några ridbilder sedan två år tillbaka. Har bara ett par filmer och printscreen från filmerna. Får bli ändring på det tycker jag!


 




Av Nina och Sofia - 21 februari 2014 19:47


Sköna fredag säger jag bara! Denna helgen är verkligen efterlängtad, varför? Jo, jag har haft så ont i ryggen i veckan så jag ser fram emot att vila den i trim inför nästa veckans jobb. Eller vila och vila, vad jag har hört så är det bättre att hålla igång en ond rygg, så vi får se vad jag hittar på. Ridning står i alla fall på schemat. :)


Idag släppte jag ut kaninungarna i matrummet för första gången. Först så smög dom omkring så nära golvet som det bara gick, men efter ett tag så blev det full rulle. Energin höll dock inte speciellt länge. För efter en del skuttande och äventyrande så samlade sig dom små 3 i en liten klunga och verkade vilja sova. Så jag släppte in dom i buren igen, med lite att tänka på. ;)

Tussan va med och verkade först förvånad över hus bebisarna hade kommit ut i "hennes" stora rum. Hon höll koll på alla först innan även hon släppte loss och skuttade glatt runt. :)


 


Av Nina och Sofia - 20 februari 2014 18:22

I förmiddags fick jag åka från jobbet för jag fick världens migrän :( Hem och sova några timmar så blev det bättre!
Sen begav jag mig till stallet och red!
Började på banan och tränade lite galopp och hon samlade sig jättefint och gick väldigt bra! Helt otroligt eftersom hon inte ens är igång ordentligt! Sen gav jag mig ut på grusvägarna och travade lite. Hon är så fin i munnen denna hästen så det är inte sant. Jag kunde ha halvlånga tyglar, stilla hans och hon gick i väldigt fin form utan något stöd alls. Jag vet att de flesta tycker att hästen ska ta stöd på bettet och så har jag alltid ridit förr. Men varför ska man hålla i munnen på henne när hon går så trevligt ändå? Kan hon bära sig själv så bra så är väl det toppen!
Efter ridpasset så borstade jag ut svansen som jag spolat rent innan från all lera. Dessutom brunstar hon så dne va inte alls fräsch! Borstade henne noga och myste mycket!
     

 

 

Av Nina och Sofia - 19 februari 2014 20:28

I måndags var hovslagaren ute och skodde om Pilan, hon har någon medfödd deffekt på alla 4 hovar, samma på alla som vi kommer få pyssla en del med men det ska nog inte vara någon fara!
Hon va väldigt snäll att sko, som med allt annat :)
Har inte kunnat inviga de nya joggingdojjorna än :( Har varit så himla trist väder, vräkt ner snöblandat äckligt slafs. 
Sedan så ska vi ju flytta i helgen så det är lite annat att göra med. Men imorgon ska vi allt ta oss ett litet pass på banan efter jobbet. Om det nu inte vräker ner blött från himmelen. 
 
Nina

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards