skogsmullarna

Alla inlägg den 9 januari 2014

Av Nina och Sofia - 9 januari 2014 21:26


...Från och med första januari i år har det schweiziska departementet för Matsäkerhet och veterinärs frågor förbjudit rollkur och barrering genom tillägg till landets djurskyddslag. Förbudet gäller oavsett disciplin på både tävling och träning?

 

 

Hur bra!? :D Hoppas verkligen Sverige tar efter! Detta är ett stort steg mot rätt riktning, jag blir sååå glad!

 

 

 

Av Nina och Sofia - 9 januari 2014 21:11


Uppdaterat i sadelkammaren med två nya sadelhängare. Gillar inte att behöva lägga en sadel ovanpå den andra, då det blir så bökigt när man vill ha sadeln under osv. Men nu är det fixat och det känns jätte skönt! Rummet känns lite mindre nu, men jag tycker inte att det gör så mycket, det är ändå inte trångt så. :)


   

Av Nina och Sofia - 9 januari 2014 15:58

Idag var Zäta äntligen så pass torr så jag kunde borta igenom hela honom noga! Manen blev klippt och svansen utredd. Det tog över en timme! Men vilken skillnad det blev! Ponnyn blev häst :) Så duktig va han med som stod snällt och stilla hela tiden. Man får ju tänka på att han inte är direkt van att va inne själv eller att bli hanterad alls egentligen. Men han är verkligen en klippa!

Sedan åkte sadel och träns på och vi gick till rundkorallen. Löslongerade och han va mkt mer bekväm med sadeln och stigbyglarna som dinglade idag. Mest så stod jag och njöt av hur snygg han är! Häftig liten häst. Jag övade också på att be han stå stilla medans jag gick rut honom osv. Det gick bra :) jag hängda lite i sadeln och "daskade" med stigbyglarna. Han stod så snällt stilla.

Tyvärr blev det inga foton på honom förutom svansen då mobilen dog :( men jag hoppas vädret är torrt tills imorgon så ska jag fota då, så får ni se vad ni tycker om manen :)

Av Nina och Sofia - 9 januari 2014 12:33

Igår hjälpte Erik mig i stallet. Han satte upp två nya sadelhängare i sadelkammaren. Har haft för få alldeles för länge! Så nu fick det bli ändring på det! :-) bilder kommer senare idag!

Erik frågade även Totto om en liten puss, vilket han såklart fick. ;-)

Lite suddig bild, men ändå söt!

Ovido - Quiz & Flashcards