skogsmullarna

Alla inlägg den 11 januari 2014

Av Nina och Sofia - 11 januari 2014 18:34


Från att ha varit orolig, nervös,  bestämd med att inte vilja gå in, inte se någon mening med transporten, till det här:



  Mimmi gick direkt från stallet. Tråkigt att filmen blev felvriden, men jag ville visa er ändå! ;)




Av Nina och Sofia - 11 januari 2014 10:46


Erik va gullig och köpte med en liten varmvattenberedare till sadelkammaren häromdagen. Det ska bli så grymt skönt att ha lite varmvatten där ute! Nu är denna ingen stor grej och vi vet inte exakt hur mycket varmvatten den kommer kunna ge (det står hur många liter den värmer och hur lång tid det ska ta men det är inte lätt att veta ändå förenns man har testat den) men det ska bli underbart skönt att ha lite ljummet vatten! Vill tex. inte duscha av hästarna i iskallt vatten, det är skillnad om man bara ska tvätta benen, men över ryggen.. Nej tack! Sen om man ska tvätta svansar eller bada hästarna. Ja detta är någon som jag länge längtat efter! :)


Den här varianten är en sån som man kan sätta på vid behov, altså ingen sån som man har i ett hushåll där man är behov utav mer varmvatten än vad jag behöver ute i stallet. Den är inte installerad än men det hoppas jag att vi kan fixa så småningom. Ser fram amot detta!


Sadelkammaren har morderniserats "lite" från hur den var när vi flyttade hit:

 

Av Nina och Sofia - 11 januari 2014 09:57


I torsdags åkte jag och hämtade sista paketet som jag väntat på. Det va en sadel, en Husaren allroundsadel. En gammal goding som kommer agera extra sadel till Mimmi. Har länge velat ha en till sadel eftersom det är lite bökigt när man är två som ska rida och man kanske tex. ska hoppa, då får en ta hoppsadeln och den andra får välja på dressyr eller westernsadel, vilket inte är så kul. Köpte en i sommras som tyvärr va lite trång, så den är såld och in kom nu denna i stället.


Jag la på den på Mimmis rygg och konstaterade att den låg helt ok. Blev även så grymt sugen på att testa sitta i den, så jag fixade fram en sedalgjord och tränsade, sen bar vi oss ut i mörkret och regnet. Jag hade verkligen inte förberett mig på att jag skulle rida och jag hade bara en jätte dålig pannlampa på mig då jag inte orkade gå in och hämta en annan. Men vi klarade oss bra! Tog bara en jätte kort runda mest skritt men va även tvungen att testa lite trav. ;)


Sitsen är jätte djup vilket jag gillar! Jag gillar att känna att jag sitter still och kan koncentrera mig på andra saker än att just sitta still i sadeln. Därför valde jag även en sadel som är 17" i sittsen (även om en annan skulle tycka att jag borde ha 17,5" för rumpans skull) men som sags så gillar jag det.


 


Här hade det fått plats 3mankar till om det vore så! Hahahaha...


 

Mimmi efter våran blöta tur. Nöjd med lite förvånad över att vi red så sent och i regnet. <3



Ovido - Quiz & Flashcards