skogsmullarna

Alla inlägg den 19 januari 2014

Av Nina och Sofia - 19 januari 2014 19:51

 



 


Är inte helt säker på bildval om jag skulle vinna, men denna är fin! :)

Av Nina och Sofia - 19 januari 2014 19:22


Film önskades av EN läsare (ni bör bli bättre på att kommantera tycker jag!). Men såklart vill jag tillgodose den kommentar jag fått. :)


Till att börja (försvara mig) vill jag säga att jag inte ridit ett "dressyrpass" på Mimmi sedan evigheter, även denna gång va inte tanken att jag skulle rida dressyr utan filmen visar uppvärmning inför ett par skutt. Mimmi har heller inte blivit riden sedan i söndags så hon va väldigt PÅ och ville gärna släppa bettet och dra upp huvudet för att låta sina bogar dra iväg i galopp. ;) Längtar tills vi är riktigt igång!



 

Tror ni det skulle kunna bli ett dressyr ekipage av oss? :)

Av Nina och Sofia - 19 januari 2014 12:55


Någon som vill se film från idag? :)

 

 

 

Printscreen.

Av Nina och Sofia - 19 januari 2014 09:32


Ridning i snön är bland det bästa som finns tycker jag! Hästarna jobbar, och levererar större gångarter, skulle man åka av i djup snö så känns det inte som hela världen (om man gämför med en grusväg). Jag känner mig väldigt trygg i snön! Mina barfota hästar fungerar även toppen i snö och vi har inte halkat en enda gång!


Igår red jag Totto i sommarhagen. Jag har inte ridit honom på ett ganska långt tag då det kändes som att han hade kommit i en lite "inget är roligt/låt mig vara ifred" period. Så jag har låtit honom stå tills han kom med öronen fram i hagen och bad om att få bli riden/eller något annat spännande. ;) En mycket lycklig häst och en minst lika lycklig ägare busade och hoppade terränghinder igår i sommarhagen.


Så fort jag kortade (nu rider jag ju inte med jätte korta tyglar, men kortare än helt långa i alla fall) upp tyglarna så va Totto helt med, han sökte sig frammåt neråt med en gång utan kontackt. Han dansade fram och va super mjuk och fin. Gångarterna kändes helt fantastiska och att både sitta och rida lätt i hans gungande trav. Ja gud, går det ens att förklara; Luftigt, gunghästaktigt samtidigt som han va såååå lagom pigg! Det räkte med att jag bara tänkte trav så va han uppe och travade. Åh <3


Galoppen är också en historia för sig, Jag vet att jag har försökt förklara det förut men jag får inte ord på det... Tänk er en gunghäst som gungar och sen gungar gunghästen frammåt, men inte fort, det känns som att man är på samma ställe även om man inte är det. Hänger ni med? Hahahaha... Svårt att förklara som sagt, och Totto är inte alltid likadan, men han beter sig så här när han är riktigt med på noterna, det är precis som att han väntar på mig varje steg för att inte missa någon minsta lilla signal! :)


Nu va det även väldigt längesedan som jag och han hoppade, men vad gör det när man har en hindersökande häst? Hahaha... Det är bara att tänka hinder så letar han upp och levererar klockrena hopp. Det är väldigt sällan som Totto kommit fel på hinder. Jag kan nog knappt räkna dom gångerna på en hand. Han har det så naturligt i sig!


Jaja, nu har väl jag berömmt honom tillräkligt i detta inlägg. Hahaha.. Nej, men för min egen skull så är det skönt och roligt att kunna bläddra bak i bloggen och se såna här inlägg, för det är inte alltid det går såhär bra! :)



Sötisen igår efter passet:

       

Ovido - Quiz & Flashcards