skogsmullarna

Direktlänk till inlägg 5 januari 2014

Sadelprovning och fortsatt inridning

Av Nina och Sofia - 5 januari 2014 15:17

I fredags så kom min sadel och jag provade den igår :) den va som jag väntat lite lång. Men de är ju inte själva sittytan som är för lång utan bakdelen och padden. Det är ju ingen bom så det kan ju inte skada honom. Risken för skav finns men jag hoppas det går bra. Den ska ju bara användas tills han kommit i bättre form. Då ska jag skaffa en westernsadel med bom. Men det är så trist att behöva byta hela tiden när de ändras i och med inridning och bantning.
Han tyckte att sadeln var lite läskig bara vid åsynen av den. Men han accepterade ändå att ha den på ryggen även om han blev lite spänd och unghäst fjantig.

Idag så testade jag igen att hänga på honom. Första försöken så höll min sambo lite dåligt i han så han fick möjligheten att bocka iväg. Men när sambon kommit på hur han behövde göra så gick det otroligt smärtfritt. Jag "hoppade" upp och ner några gången och hängde en liten stund varje gång. Sedan så tog vi försiktigt ett steg i taget medan jag hängde. Till slut gick vi ett halvt varv i korallen och sedan avslutade vi. Han va så duktig och det va så kul!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina och Sofia - 8 juni 2014 12:51


  Nu flyttar jag tillbaka till min gamla blogg igen. Nina känner att hon inte riktigt hinner med att blogga. Och ska jag blogga själv så kan jag lika gärna göra det på min egna. :)   Följ mig, Totto och Mimmi på; SofiasTotto       Hopp...

Av Nina och Sofia - 7 juni 2014 22:36


  Svar på kommentar – Böjning runt en skänkel? Inlägg skrivet av Amanda.   Kan någon förklara för mig varför man inte behöver innertygel på böjt spår?   Svar: Det här tror jag är något som väldigt många funderar över men som inte så må...

Av Nina och Sofia - 5 juni 2014 20:50

Nu gör hästarna lite nytta utanför stallet. Fint blir det! ;-)...

Av Nina och Sofia - 4 juni 2014 20:31


  Ja just det. Kanske jag ska berätta lite mer ingående om hur det egentligen gick igår!   Anneli kom för att rida ut en sväng på Mimmi med mig och Totto. Jag frågade om vi skulle rida till Bäckskogen, vilket hon gärna gjorde. Det enda proble...

Av Nina och Sofia - 3 juni 2014 21:51

Idag har jag och Totto ridit förbi både kor och får! :-D

Ovido - Quiz & Flashcards