skogsmullarna

Direktlänk till inlägg 7 januari 2014

Skogsritter

Av Nina och Sofia - 7 januari 2014 16:37


I lördags va Ellen och Erik här. Jag och Ellen hade bokat in en ridtur, det va ett tag sedan vi red ihop så det va verkligen på tiden tycker jag! :) Ellen red Totto och jag Mimmi. Ellen tyckte att Totto va väldigt stor (hela 156cm) hon är van vid sina islandshästar, och det blir ju lite skillnad. ;)


Vi red en runda som jag hittat för ett tag sedan på en liten stig, men även ut på en liten väg och grusvägen. Roligast va när vi skulle gå över ett dike. Ellen frågade hur Totto brukar göra över diken, om han bara klev eller hoppade över. Jag svarade att han brukade vara lugn och eventuellt bara hoppa med frambenen och sedan kliva med bakbenen. Jag och Mimmi studsade över och vi stannade så fort det gick för att kika på Ellen och Totto. Ellen tjöt till och Totto bjöd på ett JÄTTE hopp över diket. Hahahaha... Gud vad jag skrattade! :'D Typiskt att han gjorde så just den dagen. Hahaha.. Annars gick ridturen toppen! Vi red i alla gångarter och hästarna skötte sig kanon. 


Jag frågade Ellen lite senare om Totto krymte medans vi red. Och det hade han gjort sa hon. Hahaha... Tänk vad man vänjer sig fort! ;)



Igår red jag och Margarita ut. Hon på Mimmi och jag på Totto. Totto va lite stark stundtals och även lite tittig. Han har dom tendenserna tyvärr när man rider först då det blir lite FÖR roligt. Kom även på mitt under turen att jag tappat mitt spö på senaste uteritten (brukar hänga det på hornet på westernsadeln så jag märkte inte att jag tappat det förrän vi va hemma). Och precis när jag började tänka på det så hittar jag det! Jag stannar Totto som råkat t.o.m ställa sig på det. Hallå, vilken tur att jag kom på det precis då!? :)

Vi kom hem med nöjda hästar efter ännu en trevlig tur.


Mimmi va lagom svettig efter att ha fått vara turledare, stort ansvar det där ;)

   


Mina fina:

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina och Sofia - 8 juni 2014 12:51


  Nu flyttar jag tillbaka till min gamla blogg igen. Nina känner att hon inte riktigt hinner med att blogga. Och ska jag blogga själv så kan jag lika gärna göra det på min egna. :)   Följ mig, Totto och Mimmi på; SofiasTotto       Hopp...

Av Nina och Sofia - 7 juni 2014 22:36


  Svar på kommentar – Böjning runt en skänkel? Inlägg skrivet av Amanda.   Kan någon förklara för mig varför man inte behöver innertygel på böjt spår?   Svar: Det här tror jag är något som väldigt många funderar över men som inte så må...

Av Nina och Sofia - 5 juni 2014 20:50

Nu gör hästarna lite nytta utanför stallet. Fint blir det! ;-)...

Av Nina och Sofia - 4 juni 2014 20:31


  Ja just det. Kanske jag ska berätta lite mer ingående om hur det egentligen gick igår!   Anneli kom för att rida ut en sväng på Mimmi med mig och Totto. Jag frågade om vi skulle rida till Bäckskogen, vilket hon gärna gjorde. Det enda proble...

Av Nina och Sofia - 3 juni 2014 21:51

Idag har jag och Totto ridit förbi både kor och får! :-D

Ovido - Quiz & Flashcards