skogsmullarna

Direktlänk till inlägg 7 januari 2014

Paket

Av Nina och Sofia - 7 januari 2014 20:42



Idag åkte jag förbi Ica i Töreboda och skulle hämta ut ett paket. När jag hämtat paketet och åkt till Mariestad så fick jag sms om att jag hade två paket till att hämta. Tur i oturen, paket är ju alltid välkommet, så det va bara att ta en sväng förbi Ica på hemvägen med. ;)


Jag va även och hämtade nya skydd till Mimmi i Lyrestad för ett par dagar sedan. (Sa jag att jag fick panik över att inte köpa mer hästgrejer? :P )


När jag precis kommit innanför dörren hemma så knackar det på dörren. Det va brevbäraren som inte fick plats med ett paket i brevlådan så jag fick den i handen istället. 4paket på en dag, inte varje gång man tajmar in något sådant. Hehe..


Vad fanns i paketen då? Jo, allt ifrån nya träns till nya höpåsar. Jag ska ta kort på allt så ni får se. :)


Här får ni i alla fall ett smakprov, en hink som har haken att fästa med på vägg eller i transport, ett resårgrimmskaft med panikhake som jag ska ha i transporten, ett par billiga vantar och höpåsar av en större variant än Ikeapåsarna:

 


Höpåsarna har jag redan invigt. Dom va jätte bra att packa foder i, och jag slapp knöka och böka i med hö och halm som jag vanligvis får göra för att få ner alla kilon i Ikeapåsarna. Sen va de även smidiga då de hade knäppen att låsa hantagen i så att det håller ihop:

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina och Sofia - 8 juni 2014 12:51


  Nu flyttar jag tillbaka till min gamla blogg igen. Nina känner att hon inte riktigt hinner med att blogga. Och ska jag blogga själv så kan jag lika gärna göra det på min egna. :)   Följ mig, Totto och Mimmi på; SofiasTotto       Hopp...

Av Nina och Sofia - 7 juni 2014 22:36


  Svar på kommentar – Böjning runt en skänkel? Inlägg skrivet av Amanda.   Kan någon förklara för mig varför man inte behöver innertygel på böjt spår?   Svar: Det här tror jag är något som väldigt många funderar över men som inte så må...

Av Nina och Sofia - 5 juni 2014 20:50

Nu gör hästarna lite nytta utanför stallet. Fint blir det! ;-)...

Av Nina och Sofia - 4 juni 2014 20:31


  Ja just det. Kanske jag ska berätta lite mer ingående om hur det egentligen gick igår!   Anneli kom för att rida ut en sväng på Mimmi med mig och Totto. Jag frågade om vi skulle rida till Bäckskogen, vilket hon gärna gjorde. Det enda proble...

Av Nina och Sofia - 3 juni 2014 21:51

Idag har jag och Totto ridit förbi både kor och får! :-D

Ovido - Quiz & Flashcards