skogsmullarna

Alla inlägg under januari 2014

Av Nina och Sofia - 24 januari 2014 07:19


Tänkta bara blogga lite kort innan jobbet idag! :)


Jag längtar massor tills imorgon! När vi varit iväg och kommit hem så kommer jag avslöja vad som jag längtar efter. Ska bli så himla kul och det är något jag tänkt på länge, så det är ingen impuls grej direkt, även om det inte va tanken precis nu. Men det känns så rätt ändå! :)


Är ni nyfikna? Någon som har en gissning?  - En liten ledtråd: Hopp.. -


 





Av Nina och Sofia - 23 januari 2014 20:16


I lördags tyckte Erik att vi skulle tända en brasa ute i skogen och grilla lite korv. Sagt och gjort. :) Vi drack även lite varm choklad och myste vid värmen från brasan. Detta ska vi göra fler gånger!


     



Av Nina och Sofia - 23 januari 2014 07:13

Igår tränade jag och min jobbkompis på Friskis och svettis igen. Tanken är att vi ska göra det varje onsdag. Känns skönt men nästan lite långt emellan. ;) dock har man såklart annat för sig som att rida och annat, men nu när man har börjat så är man så sugen på att träna med!

På lördag händer en liten spännande sak. Kolla in bloggen då så att ni inte missar ;)

Av Nina och Sofia - 22 januari 2014 20:17


Min fina räserponny   :


 

Av Nina och Sofia - 22 januari 2014 17:23

Idag var hovslagaren hos Zäta och verkade hans hovar. Han skötte sig rätt bra, lite tung för hovslagaren kan jag tänka mig men inga dumheter :) Så nu är han fin om hovarna ett tag! 
I övrigt så har jag fortsatt hoppa upp på honom och sitta och min sambo har lett mig i skritt. Nu är det väl dags att försöka börja rida själv. Bromsen funkar bra, men hur det kommer gå med gasen är frågan. Han stannar om min sambo inte går med honom och vill inte gå ;) Har försökt att sambon backar innåt mitten så han "longerar" oss men nej, då stannar Zäta hehe. Ska prova ensam imorgon så får vi se om det går bättre!

 

Av Nina och Sofia - 21 januari 2014 20:44


Jag och Mimmi skuttar:


 

Av Nina och Sofia - 21 januari 2014 14:27

I helgen fixade Erik ute i vår skog. Han tog ner en del granar och ska ta ner mer och även utöka ena sommarhagen. Sen ska vi även göra en till sommarhage till våren, även den blir lite större än vad jag trodde den skulle bli, kul! Vi kommer försöka följa alla stenmurar så mycket som möjligt då vi tycker det ser snyggast ut då. :-)

Ser fram emot sommarhagesläpp hästarna blir så otroligt glada då och ännu mer spännande blir det att släppa dom i den nya sen. :-)

Av Nina och Sofia - 20 januari 2014 21:04


Allmänna råd till föraren.

Kör medvetet och planerat !
Använd din fantasi om vad som kan hända (tex vid övergångar).
Håll en vettig fart (max tillåtet är 80 km/h).
Lätta alltid på gasen innan du trampar ur och växlar.
Växla inte i  kraftiga uppförsbackar; växla före eller efter.
Bromsa ner tidigt och mjukt.
Sväng mjukt, speciellt vid byte från tex högersväng till vänstersväng.
"Kryp" igenom rondeller.

Vänta med att prata i telefon tills du står still !

 

För att lättare förstå hur hästen har det så kan man ha en inre bild av att hästen står på bilens tak !

 

Detta är något som INGEN vill uppleva! Hästtransport i diket på E4 vid Örkelljunga -2010

Res försiktigt med era hästar!!!

Ovido - Quiz & Flashcards